Avem backup în afara companiei când mai toți IT-iștii lucrează de acasă? De ce este important?

În zilele acestea, ne confruntăm toți cu aceeași criză. Rapiditatea cu care acest virus s-a răspândit la nivel mondial a determinat adoptarea unor măsuri restrictive. În momentul de față, majoritatea angajatilor sunt în home office. După ce am dezbătut, într-un articol pe blog, câteva scenarii și soluții posibile legate de modul în care putem utiliza aplicațiile și sistemele informatice lucrând de acasă, inevitabil, ne-am pus întrebarea – cum putem asigura mai bine datele companiei, acum, când tot mai multă lume lucrează de acasă?

Orice profesionist IT știe că administrarea și mentenanța sistemelor IT de business reprezintă o adevarată provocare, cu atât mai mare cu cât accesul fizic la echipamentele administrate este îngreunat.

Soluțiile care au funcționat foarte bine până luna trecută, astăzi s-au reconfigurat, iar noi trebuie să ne adaptăm în pași repezi situației actuale. Dacă acum câteva săptămâni, timpul de acces la echipamente era de ordinul minutelor, în momentul de față (din home office) acest timp crește în mod sigur.

Întrebarea e cât de mult?

Dacă luăm în calcul un simplu blocaj în trafic legat de verificarea documentelor, acest timp poate crește până la ordinul zecilor de minute. Într-un scenariu mai pesimist, dacă specialiștii IT nu sunt disponibili să gestioneze fizic data center-ul, compania poate întâmpină probleme în accesarea datelor și gestionarea incidentelor care implică prezența on-site. Timpul de remediere poate crește considerabil din cauza stocurilor limitate, a întârzierilor din partea firmelor de curierat, a sistării operațiunilor de pe teren sau restrângerii lor de către furnizorii de internet etc.

Schimbările din ultima lună amplifică importanța soluțiilor de backup bazat pe cloud și a soluțiilor de disaster recovery pentru securizarea planului de business continuity din cadrul companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *